Halaman

23 July 2013

Saya sudah kaleh (biasa) tidur dua, tiga jam sehari – Tengku Zaihan

Laporan: Kamarudin Mat Akib dan Harun Hassan 
Gambar: Harish Fadzillah 

“Saya sudah kaleh (biasa) tido dua tiga jam sehari. Dulu masa berkhidmat dengan Jabatan Pengairan dan Saliran di Besut pun saya sudah biasa berjaga ketika musim banjir,” begitu reaksi calon Barisan Nasional (BN), Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman ketika ditanya rutin hariannya sepanjang kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Besut yang kini memasuki fasa terakhir.

Beliau berkata, sejak pengumuman beliau sebagai calon BN pada 9 Julai lalu, beliau hanya sempat tidur antara dua hingga tiga jam sahaja sehari bagi memenuhi jadual padat yang diatur jentera BN di seluruh kawasan DUN Kuala Besut.

“Saya perlu hadir lebih 10 program sehari dan bertemu dengan pengundi sebanyak yang mungkin kerana tempoh berkempen agak singkat.

“Pada masa yang sama juga saya terpaksa melayani permintaan daripada pelbagai organisasi media massa yang mahu mendapatkan berita-berita semasa mengenai PRK ini,” katanya ketika ditemui Teganukita malam ini.

Bagaimanapun, katanya, beliau sudah biasa dengan berjaga malam kerana semasa berkhidmat sebagai jurutera di daerah Besut, beliau sering melakukan perkara yang sama, terutama semasa musim tengkujuh.

“Demi kepentingan penduduk tempatan, saya bertugas sepanjang malam untuk meninjau kawasan pantai yang menghadapi masalah hakisan ombak,” katanya.

Justeru itu, katanya, jika penduduk Kuala Besut memilih beliau sebagai wakil rakyat tidak ada masalah baginya untuk berjaga malam jika keadaan memerlukannya berbuat demikian.