Halaman

29 July 2013

TATiUC tunai tanggungjawab sosial, balas sokongan masyarakat

Oleh: Aida Abd Rahman dan Noraini Jusoh

TATiUC mengambil peluang sempena Ramadan dan ketibaan Hari Raya Aidilfitri tidak lama lagi untuk mendekati masyarakat setempat dan memperkenalkan institusi itu kepada orang ramai dengan lebih meluas lagi.

YB Haji Bazlan Abd Rahman
Terbaru, sebagai menunaikan tanggungjawab sosialnya, TATiUC turun padang meraikan kira-kira 200 masyarakat dari Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Rakit termasuk 60 anak yatim di majlis berbuka puasa, di Sutra Beach Resort, Setiu, semalam.

Pengerusi Lembaga Pengurusan TATiUC, YB Haji Bazlan Abd Rahman, berkata pihaknya mengambil kesempatan sempena bulan baik ini untuk menunaikan tanggungjawab sosial meraikan anak yatim dan masyarakat setempat, apatah lagi lebaran akan tiba tidak lama lagi.

“TATiUC yang sudah berusia 20 tahun semakin mendapat sambutan ramai sehingga tiada masalah mendapat pelajar untuk mengikuti kursus yang ditawarkan.

 “Oleh itu, TATiUC turun padang dari satu lokasi ke satu lokasi terpilih di luar kawasan Kemaman dan DUN Batu Rakit menjadi pilihan untuk berkongsi maklumat di samping memberi sumbangan serta sedikit bantuan kepada masyarakat yang memerlukan sebagai membalas sokongan mereka selama ini kepada pusat pengajian itu,” katanya.

Turut hadir, Rektor TATiUC, Dr Junaidi Ibrahim dan Timbalan Rektor TATiUC, Dato’ Zulkifli Muhamad.

YB Haji Bazlan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Rakit berkata TATiUC yang ditubuhkan dalam usaha menangani masalah keperluan tenaga mahir di Malaysia terutama di Terengganu.

 “Kerajaan negeri berpendapat dengan penubuhan TATiUC merupakan sebuah institusi yang mampu menghasilkan tenaga kerja yang mahir dengan kemahiran tinggi dan keupayaan serta menguasai pengetahuan yang berkaitan teknologi perlu diwujudkan bagi menyokong poertumbuhan sektor industri negara,” katanya.

Selain itu, beliau berkata TATiUC akan terus memacu perubahan dan menjana keperluan untuk meletakkannya sebaris dengan universiti ternama dunia dan merealisasikan hasrat sebagai universiti penuh menjelang 2015.