Halaman

01 August 2013

Jom beli barang raya di program jualan terus dari kilang

Oleh; Esah Abdullah 

Pelbagai jualan dan tawaran istimewa dibuat oleh peniaga dan juga agensi bagi menyemarakkan kedatangan Syawal yang bakal disambut minggu depan.

Encik Samsul Badrin
Ini termasuklah Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (PPDNKK) yang menganjurkan ‘Program Jualan Terus Dari Kilang Peringkat Negeri Terengganu’ (Jom Beli Barang Raya) di Perkarangan Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Terengganu bermula 25 Julai hingga 7 Ogos ini.

Pengarahnya, Encik Samsul Badrin Mohshin berkata, program yang berlangsung selama 14 hari itu merupakan inisiatif kerajaan melalui Kementerian Dalam Negeri,Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) untuk memberi peluang kepada rakyat mendapatkan pelbagai barangan pada harga lebih rendah berbanding harga di pasaran dan seterusnya mengurangkan beban perbelanjaan rakyat semasa musim perayaan Aidilfitri.

Menurutnya, program ini diadakan di setiap negeri tetapi pada tarikh yang berbeza dan daripada pengalaman sebelum ini, program berkenaan mendapat sambutan daripada pengguna dan juga peniaga di negeri ini.

“Pelbagai barangan keperluan hari raya terutama pakaian raya dan barangan berjenama dijual pada harga yang istimewa dan jualan terus ini telah memasuki tahun ketiga dengan matlamat mengurangkan beban rakyat ketika menyediakan persiapan menyambut perayaan.

“Sebanyak 80 gerai dibuka melibatkan peniaga tempatan dan juga luar bagi merancakkan lagi kegiatan ekonomi dan waktu perniagaan mulai jam 10 pagi hingga 10 malam dengan menjual pelbagai produk dari pelbagai kategori untuk keperluan menyambut hari raya.

Katanya pelanggan yang membuat pembelian RM50 ke atas akan mendapat nombor cabutan bertuah dengan mengajikan pelbagai hadiah menarik yang bakal dimenangi yang akan dilakukan majlis cabutan pada hari terakhir jualan.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Usahawan, Koperasi dan Kepenggunaan negeri, YB Roslee Daud akan melakukan majlis pelancaran karnival bersebelahan premis Perbadanan Perpustakaan Awam negeri pada jam 2.30 petang ini