Halaman

27 February 2011

T-Team Tebus Kecewa, Baham Singa Utara

Oleh: Aida Abd Rahman

Selepas mengharungi empat perlawanan tanpa sebarang kemenangan, akhirnya T-Team berjaya menebus kekecewaan itu dengan meraih kejayaan pertama di hadapan penonton sendiri malam tadi.

Pasukan kendalian Yunus Alif itu berjaya menjinakkan pasukan yang berada di tangga tercorot liga, Perlis dengan kemenangan bergaya 3-0 dalam persaingan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah (SSINS), Kuala Terengganu.

Gol-gol T-Team dijaringkan oleh Khairul Izwan Khalid seawal minit ketiga dan minit ke-59, manakala Badrul Hisani Abd Rahman meledak jaringan kedua tuan rumah pada minit ketujuh sekaligus membuatkan skuad Singa Utara terpaksa pulang hampa dengan badi kekalahan kelima berturut-turut.

Sementara Terengganu yang turun selaku `pelawat’ menentang Kuala Lumpur, di stadium yang sama kelmarin, turut mencatat kemenangan tipis, 2-1.

Terengganu kini berada di kelompok lima terbaik Liga Super mendapat gol hasil jaringan Abdul Hadi Yahya (minit ke-38) dan Ashaari Shamsuddin pada minit ke-52, sebelum Kuala Lumpur merapatkan jurang pada minit-minit akhir perlawanan menerusi Yong Kuan Yong (minit 83).

Kemenangan buat kali kedua anak buah, Irfan Bakti selain mencatat dua kali seri dan sekali kalah dalam lima perlawanan kesemuanya menghadiahkan Sang Penyu lapan mata untuk turut berkongsi mata yang sama dengan Harimau Muda A, Selangor dan Felda United.

Pada Selasa (1 Mac) ini, Terengganu akan berdepan dengan Johor FC dengan sepak mula perlawanan pada jam 4.45 petang, di SSINS. Manakala T-Team pula bakal berkunjung ke Stadium Kuala Lumpur, Cheras untuk bertemu Kl Felda United FC, pada jam 8.45 malam.


TEGANUKITA