Halaman

19 February 2012

Jentera Wanita bersemuka dengan MB

Oleh; Esah Abdullah

Kira-kira 20,000 jentera Wanita Jalinan Rakyat (JR) seluruh negeri mengadakan perjumpaan hati ke hati dengan Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said secara berperingkat melalui bahagian masing-masing bermula bulan lalu.

Ketua Pergerakan Wanita UMNO Perhubungan Terengganu, Datuk Hajah Fatimah Hamat berkata, perjumpaan bermula dengan Wanita Bahagian Besut (15 Januari) diikuti Dungun (23 Januari), Marang (24 Januari) dan Kemaman (4 Februari).

Manakala wanita di bahagian Hulu Terengganu akan menyambut ketibaan pemimpin nombor satu negeri itu semalam (18 Februari) di Dewan Sekolah Menengah Tengku Ampuan Intan Kuala Berang,” katanya ketika dihubungi Teganukita.

Menurutnya, Dato; Seri Haji Ahmad akan ke Kuala Nerus pada 10 Mac ini dan Setiu (17 Mac) serta Kuala Terengganu yang tarikhnya akan ditentukan kemudian.

“Saya harap semua wanita JR tidak melepaskan peluang bertemu MB pada tarikh ditetapkan serta mendengar amanat yang akan diberikan sebagai bekalan untuk berdepan dengan cabaran dan gelombang pilihan raya,” katanya.

Katanya, jentera Wanita di arahkan untuk bertemu setiap pengundi, bertanya khabar, menghulur bantuan, meringankan beban, menyampaikan maklumat serta membawa masalah berbangkit ke pihak atasan untuk jalan penyelesaian terakhir.

“JR tidak digalakkan memberi janji kepada penduduk yang ditemui sebaliknya berusaha membantu meringan beban serta bersabar menunggu bantuan sebenar dapat diuruskan,” katanya.