Halaman

20 February 2012

Semua daerah di Terengganu mendapat peruntukkan.


Dato' Ahmad menemui peniaga di Jertih Souq


Oleh: Mohammad Ishak


Lawatan kerja Menteri Besar Terengganu, Yang Amat Berhormat Dato’ Seri Ahmad Said, yang turun padang menjelajah ke seluruh pelusok negeri memberi kesan kepada rakyat apabila banyak peruntukkan dilaburkan untuk pembangunan setempat.

Peluang Menteri Besar menemui rakyat bersama pegawai kanan di setiap daerah yang dilawati juga dapat membantu jentera kerajaan melaksanakan segera pelbagai projek kecil dan besar yang sememangnya ditunggu rakyat.

Semalam Dato’ Ahmad menghabiskan waktu hampir sehari untuk meninjau pelbagai projek pembangunan yang dilaksanakan sekitar daerah Besut untuk mengetahui sendiri permasalahan pelaksanaan projek dan apa kehendak rakyat.

Menariknya, setiap kunjungan ke seluruh daerah ia turut disertai semua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan Pegawai Daerah serta Yang Dipertua Majlis Daerah.

Masalah kelewatan pembinaan projek Jertih Souq turut mendapat perhatian Menteri Besar sambil melahirkan rasa kecewa dengan kelewatan projek berharga RM70 itu menyebabkan peniaga tidak dapat menjalankan perniagaan di situ.

Berikutan itu, beliau mengarahkan kontraktor terbabit supaya menyiapkan segera projek berkenaan yan g kini masih dalam dua peratus belum disiapkan.

Dalam perkembangan lain Dato’ Seri Menteri Besar turut meluluskan peruntukkan RM6 juta untuk pembinaan jalan dan longkang di kawasan pentadbiran Majlis Daerah Besut (MDB).

Lawatan kerja itu disertai sama Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan,Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri,Dr A Rahman Mokhtar yang juga ADUN Kuala Besut, ADUN Kota Putera, Muhamad Pehimi Yusof, ADUN Hulu Besut, Nawi Mohamad, ADUN Jabi Ramlan Ali manakala ADUN Jertih, Datuk Seri Idris Jusoh tidak dapat turut serta kerana mempunyai urusan di Kuala Lumpur. Pegawai Daerah A Rahman Mokhtar dan Yang Dipertua MDB.Ibrahim Mohamad.