Halaman

20 February 2012

MB sedia disaman

Oleh: Suriati Ali

Pengerusi Barisan Nasional Negeri yang juga Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad said masih berpendirian sama iaitu tidak mahu manarik balik kenyataan beliau yang mengatakan Pas sebagai `parti ajaran sesat’.

PAS tersasar jauh dari perjuangan Islam yang sebenar, beliau sedia menunggu apa jua tindakan daripada parti itu termasuk menggunakan saluran mahkamah.

“Saya sedia disaman, saya ada bukti. Saya tunggu saman PAS. Saya nak tengok dia (PAS) nak bawa ke mahkamah sivil atau mahkamah syariah,” katanya sebagai mengulas pendirian beliau mengenai desakan Pas supaya beliau menarik semula kenyataanya selepas melabelkan Pas sebagai `parti ajaran sesat’.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Permantapan Jentera Wanita Jalinan Rakyat (JR) Barisan Nasional, di Dewan Intan Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Ampuan Intan, Hulu Terengganu, baru-baru ini.

Hadir sama, Ketua Pergerakan Wanita UMNO Perhubungan Terengganu, Datuk Hajah Fatimah Hamat; Ketua Umno Bahagian Hulu Terengganu merangkap Yang Dipertua DUN, Datuk Tengku Putera Tengku Awang; Ahli Dewan Undangan Negeri yang juga Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan negeri, YB Rozi Mamat dan beberapa pemimpin setempat.

Lebih 4,000 jentera wanita JR yang hadir pada program itu berazam menunaikan amanat pengerusi BN supaya mengempur kawasan pembangkang dengan pelbagai strategi.

.Dato’ Seri Haji Ahmad turut memberitahu penyelewengan dan kesesatan yang dibawa PAS terhadap umat Islam bukanlah perkara baru, malah sudah lama diketahui rakyat.

Minggu lalu, Pas memberi tempoh tiga hari kepada Dato’ Seri Haji Ahmad agar menarik balik kenyataan mengenai perkara itu.

Menteri Besar juga bersedia dengan hujah serta bukti sekiranya isu itu di bawa ke mahkamah kelak.