Halaman

21 June 2012

Sidang video PM - MB lancar

Oleh: Aida Abd Rahman

Perdana Menteri, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Razak berbangga dengan pencapaian Terengganu dalam bidang ekonomi dan keusahawanan hasil pelbagai program dan aktiviti yang dirangka kerajaan negeri menerusi agensi kerajaan seperti Yayasan Pembangunan Usahawan Terengganu (YPU).



Beliau berkata demikian menerusi sidang video secara langsung dari Majlis Perasmian Minggu PKS 2012 Peringkat Nasional, Kuala Lumpur dengan Menteri Besar, Dato’ Seri haji Ahmad Said, di program Himpunan Usahawan Terengganu 2012 di Dewan Besar, Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu, hari ini (21 Jun).

Menerusi sidang video yang berlangsung selama lima minit itu, Menteri Besar turut memberitahu jumlah pinjaman perniagaan yang dikeluarkan pelbagai agensi kerajaan kepada usahawan negeri ini.

Malah, Perdana Menteri turut berharap kerajaan negeri terus menjana ekonomi dan memanfaatkan peluang dan bantuan yang disediakan kerajaan sebaik mungkin bagi memastikan kehidupan rakyat Terengganu terus maju.


Dato’ Seri Haji Ahmad Said sebelum menamatkan perbualan sempat berseloroh Terengganu akan mencapai kejayaan yang besar dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti, menyebabkan Perdana Menteri spontan berkata `masih sempat lagi menyebut perkara itu (PRU13)'.