Halaman

10 September 2012

BN mesti terus terajui negara

Oleh; Esah Abdullah

Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Terengganu, Dato’ Haji Tengku Putera Tengku Awang meminta semua rakyat yang sayangkan negara agar bangkit bersama pertahankan keharmonian dan keamanan yang ada agar tidak jatuh ke tangan orang yang mempunyai kepentingan peribadi.

Katanya, Barisan Nasional (BN) mesti diberi peluang untuk terus menerajui negara ini agar kestabilan dan kesejahteraan dapat dinikmati hingga ke generasi akan datang.

“Kita sudah nampak beberapa cubaan pihak yang berkepentingan menimbulkan kekeliruan dan terbaru segelintir remaja tampil perkenalkan bendera baru untuk mengantikan Jalur Gemilang,” katanya di majlis perasmian Persidangan Perwakilan Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Setiu, di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tengku Ibrahim, Setiu.

Hadir sama, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Setiu merangkap Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani negeri, YB Haji Ashaari Idris dan Naib Ketua UMNO Bahagian Setiu merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Permaisuri, YB Abdul Halim Jusoh serta Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Setiu, Hajah Wan Maznah Nong.

Katanya, Wanita merupakan tulang belakang parti serta penyumbang terbesar kepada kemenangan BN dalam setiap pilihanraya yang diadakan di negara ini.

“Kita yakin dengan kerja keras jentera ‘semut merah’ (jolokan yang diberikan oleh Menteri Besar) ini mampu menjalankan tanggungjawabnya dengan cemerlang pada pilihanraya umum akan datang,” katanya disambut dengan tepukan gemuruh kira-kira 552 perwakilan yang hadir mewakili 150 cawangan dalam bahagian Setiu.

Beliau yang juga Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu merangkap Ketua UMNO Bahagian Hulu Terengganu meminta semua ahli parti terus beri kepercayaan kepada pucuk pimpinan memilih calon terbaik untuk menerajui parti.

“Kita jangan melihat kepada driver (pemandu) tapi perlu lihat kepada kenderaan yang akan membawa kita ke destinasi sama ada selamat atau tidak,” katanya.