Halaman

15 September 2012

BN perlu sokongan padu kaum Tiong Hua

Oleh: Kamarudin Mat Akib
Gambar oleh ZULKIPLI PUTRA

Barisan Nasional (BN) Terengganu memerlukan sokongan padu daripada masyarakat Tiong Hua bagi memastikan ia mencapai kemenangan besar pada pilihan raya umum akan datang, seterusnya menjana ekonomi negeri ini.

Menteri Besar ketika hadir pada Majlis Sambutan Ulangtahun Ke-10 Dewan Perhimpunan Tiong Hua Kemaman dan Pesta Tanglung 2012 di Dewan Dato’ Seri Amar, Cukai, malam tadi.

Pengerusi BN Negeri, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, berkata kini Terengganu berada di landasan yang betul untuk menjadi sebuah negeri maju di bidang perindustrian kerana ia mendapat perhatian pelabur asing.

“Ramai pelabur dari luar negara, termasuk dari negara China datang berjumpa dengan saya dan melahirkan hasrat untuk melabur di Terengganu dengan nilai pelaburan berbilion ringgit,” katanya.

Beliau yang juga Menteri Besar berkata demikian ketika berucap pada Majlis Sambutan Ulangtahun Ke-10 Dewan Perhimpunan Tiong Hua Kemaman dan Pesta Tanglung 2012 di Dewan Dato’ Seri Amar, Cukai, malam tadi.


Hadir sama pada majlis itu, isteri beliau, To’ Puan Seri Norilza Mahmud dan pemimpin dari masyarakat Cina.

Dato’ Seri Haji Ahmad berkata, BN memerlukan sokongan padu masyarakat Cina bagi memastikan Terengganu kekal di bawah pentadbirannya dan usaha menarik pelancong asing berterusan.



“Saya harap masyarakat Tiong Hua terus memberi sokongan kepada BN dan bekerjasama dengan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) di kalangan masyrakat Tiong Hua agar kekuatan BN terus bertambah bagi menghadapi pihak lawan pada pilihan raya akan dating,” katanya.

Beliau meminta masyarakat Cina mengundi calon-calon BN pada PRU 13 bagi memastikan BN mendapat majoriti dua pertiga dan terus memerintah negeri ini.