Halaman

12 November 2012

GPMS bantu promosi TMT 2013

Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) negeri Terengganu akan mengadakan program berkonvoi empat hari menggunakan 10 buah kereta ke Singapura bermula pada 5 Disember ini bagi mempromosikan Tahun Melawat Terengganu 2013 (TMT 2013).

 Pengerusi GPMS negeri Terengganu Ahmad Izani Abdul Ghani berkata program berkonvoi melibatkan 40 anggota dan anggota jawatankuasa GPMS itu adalah dalam usaha membantu kerajaan negeri menarik pelancong dari republik itu ke Terengganu.

 "Ini satu daripada usaha kita bagi bantu kerajaan memperkenalkan Terengganu sempena TMT 2013. Kita bukan hanya ke Singapura, tetapi turut berhenti di tempat tertentu di Johor dengan mengedar risalah mengenai TMT 2013.

"Sepanjang berada di republik itu, GMPS juga mengadakan dialog dan majlis penerangan mengenai keistimewaan negeri Terengganu, " katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

 Dalam perkembangan lain, Ahmad Izani berkata GMPS telah membantu 12 pelajar negeri itu mendapatkan Dana Ibonda Pendidikan sebanyak RM1,000 setiap pelajar.

 Katanya Dana Ibonda Pendidikan adalah di bawah Yayasan Pelajaran Mara yang diberi kepada pelajar Institusi Pengajian Tinggi yang miskin dan kurang berkemampuan