Halaman

18 November 2012

Tindakan Pas kini mengesahkan ia Pas Parti Ajaran Sesat

Ramai pemimpin dan penyokong Pas melenting dan marah-marah apabila Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said melabelkan PAS sebagai Parti Ajaran Sesat.

Imbas kembali...keratan akhbar yang bertajuk PAS `Parti Ajaran Sesat'.
Bagaimanapun, kini sudah terang dan sahih Pas memang Parti Ajaran Sesat apabila parti yang kononnya memperjuangkan ajaran Islam itu menganjurkan solat hajat dan mendoakan agar Umno dan Barisan Nasional (BN) dihancurkan sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat, di Stadium Muhamad, Kota Bharu, Kelantan semalam.

Solat Hajat diimamkan adik Menteri Besar Kelantan, Nik Razi Nik Mat.dengan isi doanya berbunyi "KO BN !! .. KO BN !!...BN KO !!... KO BN !!.. BN KO !!...." itu mengejutkan masyarakat Islam di seluruh negara.

Lebih malang lagi apabila Presiden Pas, Dato’ Seri Haji Abdul Hadi Awang, dalam reaksi beliau kepada pihak media merestui doa tersebut dan tidak sedikit pun menyalahkan Nik Razi yang membaca doa berkenaan.

Program solat hajat itu merupakan penutup Muktamar PAS kali ke-58 yang dihadiri perwakilan dan semua pemimpin besar parti tersebut.

Doa yang dibacakan Nik Razi meminta supaya Allah menghancurkan Umno dan BN sehingga ditelan bumi seperti kaum Namrud kerana kononnya pemimpin Umno bersikap zalim.

Banyak pihak menjangkakan doa pemimpin dan penyokong Pas tersebut bakal membawa kepada kehancuran parti itu kerana umat Islam tidak dapat menerima perkara itu. Selepas ini pasti ramai yang menyokong Pas, khususnya penyokong atas pagar akan beralih arah menyokong Umno dan BN.

Umat Islam sama sekali tidak dapat menerima keterlanjuran Pas mahu memusnahkan Umno dan BN yang selama ini berjuang bersungguh-sungguh meningkatkan syiar Islam, termasuk membina masjid-masjid dan mengadakan program mengimarahkan rumah ibadat itu di seluruh negara.

Mereka yang mempunyai akal fikiran waras pasti dapat menilai sejauh mana keikhlasan Pas memperjuangkan Islam, kerana hakikatnya mereka tidak berbuat demikian, tetapi hanya berkawan dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP untuk mencapai impian mereka ke Putera Jaya selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU 13).