Halaman

18 November 2012

YPU anjur program bicara tokoh

Oleh: Noraini Jusoh

Yayasan Pembangunan Usahawan (YPU) Terengganu bakal menganjurkan Program Bicara Tokoh sebagai acara penutup tirai untuk tahun ini.

 Pengurus Jaringan Korporat dan Pembudayaan Keusahawan YPU negeri, Haji Zulkifli Yunus berkata program ini bertujuan untuk memberi pendedahan mengenai cabaran pengurusan masa depan serta memberi pandangan mengenai gaya pengurusan dan budaya keusahawanan dalam membuat keputusan khususnya kepada usahawan, pegawai kerajaan serta agensi berkaitan.

“Program bicara tokoh pada kali ini akan melibatkan dua siri iaitu siri pertama akan berlangsung pada 22 November bermula jam 9.30 pagi sehingga 12.30 tengahari bertempat di Dewan Kovensyen, YPU, Kuala Terengganu yang akan disampaikan oleh bekas Presiden dan Ketua Eksekutif Johor Corporation (JCorp), Tan Sri Muhammad Ali Hashim dengan tajuk Khalifah Ganti Superman-Cabaran Pengurusan masa Depan.

“Manakala pada 28 November, Pengarah Institut Pemikir Tun Dr.Mahathir Mohamad (IPDM), UUM, Dr. Abdul Rahman Abdul Aziz akan menyampaikan bicara yang bertajuk Satu Analisa Gaya Pengurusan & Budaya Keusahawanan Dalam Membuat Keputusan pada waktu dan di tempat yang sama,” ujarnya.

Katanya, yuran penyertaan bagi setiap satu sesi cuma RM30 dan boleh dibuat secara tunai atau cek atas nama YAYASAN PEMBANGUNAN USAHAWAN TERENGGANU.

Tambah beliau, kepada yang berminat untuk menyertai program ini boleh menghubungi Bahagian Jaringan Korporat dan Pembudayaan Keusahawan YPU di talian 09 6242424 atau faks 09 624 8932 untuk maklumat lanjut.