Halaman

21 November 2012

Wanita Muda MAYC Kebangsaan jelajah negara



Oleh: Mohammad Ishak 

Program jelajah Prihatin Wanita Muda MAYC Kebangsaan meneruskan siri pen jelajahan ke Terengganu dan singgah di Kampung Padang Luas, dekat Jertih sebagai sebahagian aktiviti menemui jawatankuasa MAYC Daerah Besut.

Rombongan di sertai 40 peserta diketuai Naib Presiden 2, Haryati Hamdzah disambut oleh Penolong Pegawai Daerah Besut, Saidi Salleh bersama ahli jawatankuasa MAYC Daerah Besut.

Rombongan kemudian beramah mesra dengan jawatankuasa MAYC Daerah serta pemimpin komuniti setempat dan menyertai majlis makan tengahari.

Haryati berkata, sebelum ini rombongan berkenaan sudah menjelajah di negeri Johor,Melaka, Negeri Sembilan, Pahang dan Terengganu sebelum ke Kelantan dan berakhir  di utara semenanjung.

Katanya,konvoi rombongan juga mengadakan pelbagai aktiviti sosial sepanjang mengadakan program bersama penduduk setempat.

Saidi dalam ucapanya mengalu-alukan kedatangan rombongan peserta terbabit berharap kunjungan itu dapat merapatkan lagi silatulrahim antara remaja dengan orang ramai di tempat yang mereka kunjungi.

Katanya, pemilihan Kemaman dan Besut di negeri ini untuk dijadikan lokasi amat tepat kerana dua daerah berkenaan berada di sempadan Pahang dan Kelantan. Malah,katanya,Terengganu sememangnya mengalu-alukan kehadiran pelancong terutama Sempena tahun Melawat Terengganu bermula Januari tahun depan.