Halaman

08 December 2012

Makin ramai pesakit Indonesia terima rawatan di i-Heal

Oleh: Kamarudin Mat Akib 

Semakin ramai pesakit dari Indonesia, khususnya Palembang, menerima rawatan di Pusat Perubatan i-Heal, milik anak syarikat kerajaan negeri yang terletak di ibu kota, Kuala Lumpur.


Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, berkata sehingga ini 12 pesakit dari Palembang telah mendapatkan rawatan di pusat berkenaan yang kini semakin terkenal di negara itu.



iHeal Medical Services Sdn. Bhd. (iHeal Medical), yang merupakan projek usahasama Lembaga Tabung Amanah Warisan Negeri Terengganu (LTAWT) kini melebarkan sayap perkhidmatan kesihatan ke Palembang, Indonesia.

Baru-baru ini memorandum persefahaman (MoU) ditandatangani iHEal Medical dengan Pemerintah Kota Palembang di Indonesia.

Menteri Besar berharap pusat rawatan itu juga bakal menjadi tumpuan pesakit dari negara-negara lain dalam tempoh terdekat ini.

Dalam perkembangan lain, beliau meminta TDM Berhad supaya membiayai pengajian pelajar tempatan dalam pelbagai kepakaran bagi menambah tenaga mahir dari negeri ini.

“Saya harap pihak TDM mengenal pasti beberapa bidang kepakaran selain daripada perubatan dan menaja pelajar cemerlang mengikuti pengajian di bidang tersebut,” katanya.