Halaman

22 March 2013

Anggota Sukarelawan Polis Terengganu beri sumbangan


ASP Zulkifli menyampaikan sumbangan kepada Khatijah Ismail 

Pix: Mohammad Ishak

Walapun bersifat anggota sukarelawan Polis tetapi peristiwa Lahad Datu yang mengorbankan anggota pasukan keselamatan mendorong Anggota Sukarelawan Polis Terengganu tanpil menghulurkan sumbangan kepada mangsa yang terkorban.

Terpanggil dengan semangat perjuangan Pasukan Sukarelawan Polis Terengganu melancarkan tabung bagi mengutip derma dikalangan anggotanya untuk disampaikan kepada keluarga Asisten Superintendan Zulkifli Mamat yang terkorban dalam insiden di Lahad Datu, 1 Mac lalu.

Hasil kutipan RM1,500 daripada anggota sukarelawan mereka kemudian berkunjung ke rumah keluarga wira negara itu di Kampung Kubang Ikan,dekat sini.untuk menyampaikan sumbangan berkenaan.

Majlis sumbangan secara ringkas itu dilakukan Asisten Superintendan, Zulkifli Mokhtar kepada ibu Allahyarham Zulkifli, Khatijah Ismail, 64 di rumahnya di Kampung Kubang Ikan, semalam.

Zulkifli berkata, pihaknya berasa tempias dengan kejadian yang menimpa rakan seperjuangan walaupun kami di barisan sebagai anggota sukarelawan polis.

Menurutnya, pasukan itu yang kini mempunyai 670 anggota seluruh Terengganu, sentiasa prihatin dengan nasib yang menimpa anggota polis malah sumbangan itu sebahagian usaha untuk membantu keluarga polis.

Beliau berkata, sebagai anggota sukarelawan mereka mereka juga mempunyai tanggungjawab besar membantu Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam pelbaagai aspek keselamatan.

Beliau berharap, sumbangan itu sedikit sebanyak dapat membantu meringankan beban ahli keluarga Allahyarham. Sementara itu, Khatijah berkata, beliau amat terharu dengan sikap prihatin masyarakat Malaysia yang bersimpati dengan nasib keluarga dan isteri Allahyarham yang datang menyampaikan pelbagai bentuk bantuan..