Halaman

29 March 2013

DUN Kuala Berang tetap milik UMNO/BN

Oleh: Mastura Jamaluddin 

Walaupun berhadapan serangan bertali arus daripada pembangkang, Puteri UMNO DUN Kuala Berang berkeyakinan tinggi bahawa DUN berkenaan akan terus menjadi milik Barisan Nasiona (BN)l pada Pilihan Raya Umum Ke 13 (PRU 13).

Pergerakan itu menyifatkan habar angin menyatakan pembangkang akan merampas kembali DUN tersebut daripada BN dengan apa jua cara, tidak berasas sama sekali.

 Pengerusi Penyelaras Puteri UMNO Dun Kuala Berang ,Puan Nor Asiah Nohd Noor berkata, percaturan politik pembangkang hanyalah bertunjang fitnah dan pembohongan yang merupakan modal yang dipergunakan oleh mereka untuk mendapatkan sokongan rakyat menjelang PRU13.

“Satu demi satu pembohongan oleh mereka terbongkar dan rakyat menyedari akan gelombang fitnah yang di pelopori oleh pihak pembangkang .

"Oleh sebab itu rakyat tidak akan percaya dengan apa yang di lakukan oleh mereka lagi kerana semuanya sudah terbongkar.

“Hasrat pembangkang untuk merampas Dun Kuala Berang hanyalah gimik politik mereka, mereka tidak ada sokongan di sini dan sebab itulah mereka membuat serangan fitnah dan cerita bohong untuk memberi tanggapan buruk masyarakat kepada kerajaan sekarang,” katanya.

Beliau berkata sedemikian berdasarkan ceramah yang diadakan pembangkang tidak mendapat sokongan kerana yang hadir itu lebih ramai orang luar daripada orang tempatan.

Menurutnya Puteri UMNO Dun Kuala Berang sudah lama menjalankan gerak kerja bukan sahaja membabitkan sistem maklumat tetapi turut memberi penerangan secara berterusan bagi menangkis segala tohmahan dan fitnah yang ditaburkan oleh pihak pembangkang.