Halaman

25 March 2013

Pembangkang Gadai Agama Kerana Politik Peribadi

Oleh: Mastura Jamaluddin 

Tindakan pembangkang kebelakangan ini amat dikesali sehingga sanggup mengadaikan agama dan bangsa, sekaligus membuktikan mereka sudah hilang pendoman dan membuat apa sahaja bagi memastikan cita-cita politik tercapai tanpa memikirkan kesan keseluruhan kepada rakyat negara ini.

Sekiranya diamati,apa yang dilakukan oleh pihak pembangkang adalah sesuatu yang merbahaya dan boleh menimbulkan suasana yang tidak sihat serta mengugat kesejahteraan keharmonian kehidupan masyarakat berbilang kaum dan agama.

Mengikut cakap-cakap di kedai kopi menyatakan Pas sudah hilang keberanian untuk bercakap kerana lebih utamakan politik dan sanggup pertahankan kenyataan-kenyataan kontroversi sedangkan ianya mendapat kecaman daripada pelbagai termasuk para ulamak dan pihak istana.

Pas dijeratkan oleh PKR dan DAP dan kini mereka terjerat dengan apa yang dikatakan oleh rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat termasuk isu-isu agama.

Sehingga kini Pas masih tidak berani menyatakan pendiriannya kerana takut kehilangan undi dalam misi menuju ke Putrajaya.

Pembangkang lebih mengutamakan cita-cita politik, mereka sebenarnya tidak boleh duduk semeja tetapi terpaksa menutupnya untuk menunjukkan mereka mempunyai persefahaman dalam perjuangan mereka.

Namun dari hari ke hari,perbezaan pendapat serta cara menyelesaikan masalah makin jelas terbongkar, rakyat tahu apa yang berlaku dan perkara ini tidak boleh diselindungi lagi.