Halaman

13 June 2013

Pelbagai aktiviti sempena Karnival Jualan PMINT 2013

Oleh: Suriati Ali

Kira-kira 30,000 pengunjung dijangka hadir pada Karnival Jualan yang diadakan sempena Larian Perdana PMINT 2013 di Dataran Taman Awam Batu Burok, Kuala Terengganu.


Karnival yang akan berlangsung selama empat hari dan berakhir 29 Jun itu dianjurkan Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu (PMINT). Pelbagai aktiviti sampingan turut diadakan bertujuan memberi maklumat dan memperkenalkan produk PMINT kepada pelanggan.

 Urusetia program memerangkap Pengurus Bahagian Pentadbiran & Sumber Manusia PMINT, Haji Wan Adnan Wan Deraman berkata aktiviti dijangka mendapat sambutan orang ramai, Larian Perdana PMINT yang akan diadakan pada hari akhir karnival iaitu 29 Jun depan .

“Apa yang menariknya sebanyak 180 hadiah dan 150 cabutan bertuah bakal diperoleh dengan jumlah keseluruhan RM40,000.

 “Aktiviti lai, termasuk pemeriksaan kesihatan, persembahan tarian tradisional, senamrobik, pertunjukan taekwando, motosikal besar dan silat gayung,” katanya.

 Katanya, karnival tersebut akan menembatkan 20 unit kanopi untuk usahawan-usahawan Industri Kecil dan Sederhana (IKS) yang berminat mengadakan jualan dan promosi dalam tempoh berkenaan.

 “PMINT turut membuka ruang pameran untuk mempromosi pembangunan hartanah PMINT kepada orang ramai,” katanya.