Halaman

19 August 2013

Tiga KRT Daerah Besut dipilih mewakili Besut ke Pertandingan Kibar Jalur Gemilang Peringkat Negeri Terengganu.


Noor Almizan menyerahkan Jalur Gemilang kepada Pengerusi KRT Bandar Jertih.

Oleh: Mohammad Ishak 

Pejabat Perpaduan Daerah Besut, memilih tiga Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Daerah itu untuk mewakili daerah ke Pertandingan Kempen Kibar Jalur Gemilang Peringkat Negeri Terengganu, tahun ini.

Pegawai Perpaduan Daerah,Nor Almizan Mahmood berkata, tiga KRT terbabit ialah KRT Bandar Jertih, mewakili Dewan Undangan Negeri (DUN) Jertih, KRT Lay Out Tok Saboh (DUN Kuala Besut) dan KRT Perumahan Awam Pengkalan Nyireh, dari DUN Kota Putera.

Katanya, tiga KRT terbabit adalah antara 48 KRT yang ada di daerah itu dipilih berdasarkan beberapa kretiria yang ditetapkan oleh Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional (JPNIN) Terengganu selaku penganjur.

Menurutnya, pertandingan Sempena Sambutan Bulan Kemerdekaan itu bermula pada 17 Ogos dan berakhir 17 September ini. Satu majlis taklimat dan penyerahan Jalur Gemlang kepada KRT yang terpilih menyertai pertandingan itu diadakan di Pejabat Perpaduan Daerah Besut, semalam.

Sehubungan itu, Nor Almizan berharap, komuniti yang tinggal di kawasan pentadbiran KRT terbabit turut sama memberi sokongan dan kerjasama dengan memasang jalur gemilang di rumah, pejabat dan premis masing-masin sepanjang tempoh pertandingan berkenaan berjalan.

Menurutnya, penal hakim pertandingan itu diwakili tiga pegawai mewakili Pejabat Tanah dan Daerah, Majlis Daerah Besut, Pejabat Kesihatan Daerah,Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Pejabat Pelajaran Daerah.