Halaman

06 January 2014

Beri kerjasama kepada Pengerusi JKKK- Iskandar.

Iskandar...berpuashati.
Oleh: Aminudin Ismail. 

JABI: Ahli Dewan Undangan Jabi, Mohd Iskandar Jaafar, berpuashati dengan Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) di kawasannya dalam memberi perkhidmatan kepada penduduk kampung masing-masing termasuklah dalam soal menyalurkan bantuan.

"Setakat ini, secara umumnya, boleh dikatakan semua Pengerusi JKKK (Dun Jabi) berfungsi sebagaimana yang sepatutnya. Cuma tinggal lagi di pihak masyarakat kampung itu sendiri perlu memahami tatacara pengagihan bantuan.

"Tidak semua Pengerusi JKKK boleh menyelesaikan masalah dalam satu tempoh masa. JKKK lebih berfungsi untuk menyalurkan dan membantu menyelaras agihan bantuan, yang mana agihan bantuan ini dibuat samada oleh pihak kerajaan negeri melalui Adun ataupun Ahli Parlimen." katanya.

Sehubungan itu, Iskandar mahu semua penduduk memberi kerjasama kepada Pengerusi JKKK kampung masing-masing dalam menjalankan tugas bagi memudahkan pihaknya mengagihkan segala bentuk bantuan dengana adil dan saksam kepada mereka yang layak.

Dalam pada itu, Iskandar berkata, sebanyak dua zon di kawasan Dun Jabi sudah menerima wang dana sebanyak RM200 itu manakala dua zon lagi akan diberi pada 9hb dan 13hb ini di Dewan Sivik jabi.