Halaman

10 April 2011

Kompleks Sukan Tengku Muhammad Ismail di Mansyurkan

Oleh: Esah Abdullah


DYMM Pemangku Raja, Tengku Muhammad Ismail Ibni Al-Wathiqu Billah Sultan Mizan Zainal Abidin berkenan meletakkan kunci simbolik mengisytiharkan pemansyuran Kompleks Sukan Tengku Muhammad Ismail , Universiti Malaysia Terengganu (UMT). - Foto: Syed Abdul Rahman.

Kebawah Duli Yang Maha Mulia Pemangku Raja, Tengku Muhammad Ismail Ibni Al-Wathiqu Billah Sultan Mizan Zainal Abidin berkenan berangkat mengisytiharkan pemansyuran Kompleks Sukan Tengku Muhammad Ismail , Universiti Malaysia Terengganu (UMT) hari ini (10 April).

Turut mengiringi keberangkatan baginda, Ahli Majlis Perwakilan Pemangku Raja, Yang Teramat Mulia Tengku Sri Bendahara Raja dan Tengku Sri Laksamana Raja.

Hadir sama Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Said dan isteri To’ Puan Seri Norliza Mahmud; Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri Terengganu, Dato’ Tengku Putera Tengku Awang; Setiausaha Kerajaan, Dato’ Mazlan Ngah dan Pengerusi Lembaga Pengarah UMT. Tan Sri Dr. Zaharudin Idrus.



Sehubungan itu, pengabadian nama Kebawah Duli Yang Maha Mulia Pemangku Raja pada kompleks sukan tersebut bakal mencetus semangat baru di kalangan mahasiswa, kakitangan UMT dan juga masyarakat setempat.



Kompleks Sukan Tengku Muhammad Ismail juga bakal menjadi tumpuan mengumpul atlet tempatan dan seluruh negara apabila UMT menjadi tuan rumah pada Kejohanan Sukan Badan-badan Berkanun Peringkat Kebangsaan Mei depan.

Sesungguhnya pemasyuran ini juga akan membuka lembaran baru kepada kakitangan Pusat Sukan dan Rekreasi untuk lebih berdaya saing demi mencapai visi dan misi universiti dalam melahirkan modal insan berpengetahuan, bersahsiah mulia serta menyumbang untuk kebaikan ummah seluruhnya.