Halaman

11 April 2011

Promosi Tesdec guna beca

Oleh: Suriati Ali

Kakitangan Kolej Pusat Pembangunan Kemahiran Negeri Terengganu (Tesdec) turun padang bagi memberi pendedahan kepada orang ramai terutama pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia berhubung peluang pengajian di kolej berkenaan.

Pengurus Pembangunan Perniagaan dan Komunikasi Korporat Tesdec, Sheikh Nehmil Emir Alias, berkata sepuluh beca di Kuala Terengganu dipilih bagi menjayakan misi ini dan seterusnya mempromosi kepentingan dan nama kolej.

“Pihak kami percaya pendekatan mengadakan promosi melalui pengangkutan roda tiga ini memberi kesan mendalam dan secara menyeluruh kepada orang ramai kerana penarik kenderaan ini sering berkumpul di tempat-tempat awam yang sentiasa dipenuhi masyarakat pelbagai golongan.

“Apabila mereka berada di lokasi seperti Pasar Besar Kedai Payang, Bazar Warisan dan Taman Shah Bandar untuk menunggu pelanggan secara tidak langsung orang ramai akan membacanya,” katanya.

Katanya, pihaknya juga dalam perancangan bagi mendapatkan kerjasama pelbagai jenis pengangkutan awam lain termasuk teksi dan bas sebagai langkah menarik minat orang ramai mengikuti pelbagai program diploma dan sijil yang ditawarkan Tesdec.

“Pada masa sama, pihak kami dapat menjalankan tanggungjawab sosial dan kerja amal dengan menghulurkan sedikit sumbangan kewangan kepada penarik beca yang terpilih,” katanya.