Halaman

12 April 2011

SPNB buka kaunter bayaran di Terengganu

Oleh: Esah Abdullah

Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) akan membuka kaunter bayaran di tiga daerah di negeri ini sepanjang bulan April untuk memudahkan pemilik Skim Rumah Mesra Rakyat menjelaskan bayaran pinjaman masing-masing.

Eksekutif Kanan, Seksyen Pemulihan Kredit dan Penguatkuasaan Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB), Puan Sumi Suriamorni Ismail berkata, syarikat sentiasa mencari jalan untuk memudahkan urusan bayaran balik kepada orang ramai khususnya masyarakat yang tinggal di luar bandar.

“Biarpun pemilik SRMR ini sudah maklum semua urusan bayaran balik hendaklah dibuat melalui akaun bank tetapi syarikat tidak lupa turun ke negeri-negeri untuk mendekati masyarakat di samping bersedia berkongsi masalah berkaitan dengan skim ini,” katanya.

Katanya, sepanjang bulan April ini beberapa orang pegawai SPNB ditugaskan berada di Pusat Khidmat Masyarakat Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Putera, Kampung Raja, Besut (19 April) dan Pejabat UMNO Bahagian Setiu, di Bandar Permaisuri, Setiu (20 April).

“Pegawai kita juga sedia menunggu di Pejabat UMNO Bahagian Kuala Terengganu, di Gong Kapas di sini (21 April) mulai pukul 10 pagi hingga 4 petang,” katanya.

Katanya, orang ramai boleh membuat bayaran balik dan bayaran tunggakkan serta bayaran insuran kebakaran dengan datang bertemu dengan pegawai SPNB di tempat-tempat yang dinyatakan dan boleh kemukakan sebarang pertanyaan berkaitan pembayaran.