Halaman

27 September 2011

Bakal Haji Diraikan di Majlis Sambutan Aidilfitri Dun Telemong 2011

Oleh: Mastura Jamal Din



Seramai 61 orang bakal haji daripada kawasan DUN Telemong telah diraikan oleh YB Haji Rozi Mamat selaku ADUN Telemong dalam satu majlis baru-baru ini.

Pusat Khidmat Masyarakat DUN Telemong turut mengadakan majlis sambutan Hari Raya Aidil Fitri walaupun di penghujung Syawal serentak dengan program tersebut.

Bakal-bakal jemaah Haji di nasihatkan supaya menjaga keselamatan ketika mengerjakan ibadah haji dan hendaklah sentiasa mematuhi arahan yang dikeluarkan oleh pihak Tabung Haji demi kebaikan masing-masing.

Di samping kesihatan perlu dititik beratkan supaya ibadah haji dapat diselesaikan dengan sempurna dan mendapat haji yang mabrur.

Bakal-bakal jemaah haji diraikan dengan pemberian cenderahati daripada YB Haji Rozi Mamat dan juga YB Haji Mohd Nor Othman, Ahli Parlimen Hulu Terengganu.



Sempena sambutan majlis hari raya yang di adakan serentak dengan program meraikan bakal-bakal haji ini,seramai 20 orang pelajar-pelajar PDK Tengkawang turut diraikan dengan pemberian duit raya oleh ADUN Telemong YB Haji Rozi Mamat.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah YB Hj Mohd Nor Othman Ahli Parlimen Hulu Terengganu dan isteri,Toh Puan Hajah Halijah Ali iestri kepada YBM Dato’ Haji Tengku Putera Tengku Awang, Ketua UMNO Bahagian Hulu Terengganu,ketua-ketua jabatan serta pengerusi-pengerusi JKKK dalam DUN Telemong.