Halaman

01 October 2011

Maljis Jalinan Rakyat Wanita Umno DUN Jertih meriah

Oleh: Mohammad Ishak



Sebahagian ahli Pergerakan Wanita UMNO DUN Jertih yang menghadiri Majlis Jalinan Mesra

Majlis Jalinan Rakyat anjuran Pergerakan Wanita Umno Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jertih yang berlangsung di Dewan Terbuka KRT Seberang Jertih, semalam walaupun sederhana tetapi meriah apabila ramai ahli pergerakan itu hadir memberi sokongan.

Program yang berlangsung dalam mood hari raya Aidilfitri selain diadakan ceramah isu semasa peserta yang mewakili cawangan wanita sekitarDUN Jertih dapat beramah mesra antara satu sama lain.

Ketua Umno Bahagian Besut, Datuk Seri Idris Jusoh yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jertih merasmikan program berkenaan.

Hadir sama Ketua Umno Bahagian itu, Engku Naimah Engku Taib, Ketua Penerangan Umno DUN Jertih, Wan Arif Wan Yusof dan Pengerusi Peti Undi Seberang Jertih, Abd Rani Mat Amin.

Berucap pada majlis itu, Engku Naimah berkata, program itu bertujuan memberi kesedaran dan kefahaman mengenai isu semasa kepada peserta yang sebahagian besarnya pemimpin peringkat akar umbi.

Katanya, majlis berbentuk penerangan itu juga akan diadakan secara berperingkat membabitkan semua kawasan DUN di bahagian Besut supaya lebih ramai pemimpin wanita dapat menimba pengalaman dan menyampaikan maklumat kepada ahli setempat.

“Wanita yang menjadi penggerak utama dalam kempen dari rumah ke rumah perlu melengkapkan diri dengan pelbagai ilmu dan maklumat untuk berhadapan dengan orang ramai,” katanya.

Engku Naimah berkata, pergerakan wanita bahagian itu sudah bersiap sedia untuk membantu jentera parti dalam menghadapi pilihan raya yang bakal diadakan pada bila-bila masa.