Halaman

16 January 2013

12,772 pelajar DUN Kota Putera dapat wang pendahuluan


YB Muhamad Pehimi menyampaikan bantuan persekolahan

Oleh: Mohammad Ishak 

Bukan janji kosong tetapi sudah dibuktikan begitulah apabila kerajaan yang bertanggung jawab sentiasa menunaikan janji dan rakyat mendapat manfaat.

Kerajaan Barisan Nasional (BN) yang peka kepada rakyat meneruskan agenda membela rakyat apabila bantuan wang persekolahan untuk pelajar mula diagihkan secara berperingkat mulai semalam.

Bagi pelajar di Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Putera,tiga sekolah iaitu Sekolah Kebangsaan Pengkalan Nyireh, SK Keluang dan SK Permaisuri Nur Zahirah mula menerima agihan wang berkenaan hari ini.

Seramai 12,772 pelajar dari 20 sekkolah rendah di DUN berkenaan dijangka menerima sumbangan wang pendahuluan persekolahan yang dijanjikan Perdana Menteri,Dato’Seri Najib Tun Abdul Razak.

ADUN Kota Putera, Muhamad Pehimi Yusof hari ini menyampaikan bantuan wang pendahuluan itu yang diadakan di Sekolah Kebangsaan Keluang, dekat Jertih.

Muhamad Pehimi berkata, rakyat kini mendapat pelbagai bantuan yang disediakan kerajaan negeri dan pusat

Katanya, pengagihan wang kepada pelajar itu sebahagian usaha kerajaan untuk membantu ibu bapa meringankan beban bagi menanggung persekolahan anak.