Halaman

17 January 2013

TNB perkenal bil baru

Oleh; Esah Abdullah

Tenaga Nasional Berhad (TNB) akan memperkenalkan bil elekrik baru kepada semua pengguna mulai April depan dengan saiznya masih dikekalkan dengan saiz asal.

Penolong Pengurus Besar (Pembangunan Perkhidmatan dan Pemasaran), Jabatan Perkhidmatan Pengguna & Pemasaran Bahagian Pembahagian TNB. Puan Noraini Shaarani berkata bil baru itu lebih ringkas dan mudah difahami.

``Selain bil ia turut tercatat maklumat dan kempen semasa pada belakang bil bergantung kepada isu-isu semasa seperti banjir dan lain-lain,’’ katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media sempena Majlis Pelancaran Program TNB Bersama Pelanggan TNB 2013 Peringkat Negeri di Pusat Khidmat Pelanggan (PKP) TNB Kuala terengganu semalam.

Majlis dirasmikan oleh Ketua Bahagian Perolehan Pembelian dan Perkongsian TNB, Ir Nor Azli Shari. Hadir sama Pengurus Besar TNB negeri, Encik Md Yuslan Md Yusof

Katanya, penggunaan bil baru itu bergantung kepada maklum balas daripada pengguna di Subang Jaya, Petaling Jaya dan Shah Alam yang dilaksanakan sebagai percubaan.

Menurutnya, pengguna di tiga kawasan berkenaan mula diperkenalkan dengan bil baru pada awal Januari ini untuk mendapatkan maklum balas daripada pelanggan.

``Selepas mendapat reaksi positif daripada pengguna di tiga kawasan berkenaan , TNB akan membuat peningkatan untuk memastikan bil baru memenuhi hasrat pengguna,’’ ujarnya.