Halaman

26 November 2013

Kampung Pecah Rotan dapat anak angkat.

Serah..Bazlan menyerahkan anak angkat kepada seorang penduduk.
Oleh: Aminudin Ismail. 
Foto ehsan: Bazlan Mustaffa (Pejabat Dun Batu Rakit). 

BATU RAKIT: Seramai 33 penuntut Kolej Poly-Tech Mara (KPTM) Kuantan, Pahang menjalani kehidupan sebagai anak angkat kepada penduduk Kampung Pecah Rotan, dekat sini selama tiga hari dua malam, bermula semalam.

Majlis perasmian penyerahan anak angkat itu dilakukan oleh Adun Batu Rakit, Bazlan Abdul Rahman di Balairaya kampung itu dengan dihadiri kira-kira 100 jemputan termasuklah ibubapa angkat kepada penuntut terbabit.

Bazlan bersama sebahagian peserta.
Bazlan mengucapkan selamat berkampung kepada semua penuntut itu di Kampung Pecah Rotan dan beliau juga mengharapkan penuntut mereka dapat mengutip banyak pengalaman berguna sepanjang tinggal di kampung itu.

"Terima kasih kepada semua yang menjayakan program ini terutama kepada pihak KPTM Kuantan yang sudi membawa para pelajar menjadi anak angkat di Pecah Rotan. Moga apa yang dipelajari dapat dijadikan panduan dan pedoman untuk membina jatidiri pada masa hadapan," katanya.

Beliau juga meminta penuntut terbabit akan memperolehi banyak cerita menarik mengenai kampung itu dan beberapa kampung lain di kawasan Batu Rakit untuk diceritakan kepada saudara mara dan rakan-rakan apabila mereka pulang nanti.