Halaman

20 December 2013

300 penduduk dapat oven dan pancing.

Zulkifli bersama Saifuddin(tengah).
Oleh: Aminudin Ismail. 

BANDAR PERMAISURI: Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen (MP3) Setiu memperuntukan bantuan sebanyak RM45,000 untuk diberi kepada 300 penduduk kawasan itu.

Peruntukan yang diberi dalam bentuk barangan itu iaitu Oven dan Alat memancing bagi membantu golongan petani dan nelayan mengusahakan kegiatan harian mereka.

Pengurus Lembaga Pertubuhan Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) Setiu, Mohd Saifuddin Abas, berkata terdapat tiga peringkat penerima bantuan itu iaitu usahawan wanita berumur 35 ke atas seramai 100 orang.(oven).

"Peringkat Usahawan agropreneur lelaki muda berumur 18 hingga 40 tahun seramai 100 orang (Peralatan memancing) dan Peringkat wanita muda berumur 18-35 tahun seramai 100 orang," katanya pada majlis penyampaian bantuan itu di Perpustakaan Awam, di sini, semalam.

Hadir..sebahagian jemputan dan penerima bantuan.
Sementara itu, Pengerusinya, Che Zulkifly Jusoh yang juga Ahli Parlimen Setiu, ketika berucap merasmikan majlis penyampaian bantuan itu mengharapkan penerima bantuan memanfaatkan sepenuhnya bantuan yang diberi.

"Saya mengharapkan barangan yang diberi ini berupa oven dan alat memancing akan digunakan bagi menghasilkan pendapatan dan bukannya untuk disimpan atau dijual," katanya.