Halaman

19 December 2013

Pasar Tani Bandar Permaisuri di buka.

Segar..Zulkifly melihat sayuran di Pasar Tani MP3 Setiu.
Oleh: Aminudin Ismail.

BANDAR PERMAISURI: Penduduk di daerah ini boleh membeli pelbagai hasil usaha tani di tapak pasar minggu Bandar Permaisuri, apabila sebuah pasar tani dibuka pada setiap Khamis bermula, hari ini.

Seramai 20 usahawan terlibat dalam dalam pasar tani itu dengan menjual pelbagai komoditi antaranya ialah buah-buahan, sayur-sayuran, daging, ayam, ikan laut, ikan air tawar, barangan runcit, nursery, makanan dan lain-lain.

Buka..Pasar Tani MP3 Setiu dibuka setiap Khamis.
Jurucakap FAMA selaku urusetia pasar tani itu, berkata objektif utama pembukaan pasar itu ialah bertujuan memudahkan orang ramai mendapatkan bekalan keperluan harian yang secukupnya dengan harga istimewa.

“Selain itu, ia bertujuan untuk menambahkan pendapatan usahawan tani dan mengalakan golongan petani bumiputra menyertai bidang perniagaan,” katanya.

Pelancaran pasar tani dibawah kelolaan Majlis Pembangunan Pertanian Perlimen (MP3) Setiu itu itu dilakukan oleh Ahli Parlimen Setiu, Che Zulkifly Jusoh.

Zulkifly dalam ucapannya mengharapkan orang ramai di daerah Setiu memanfaatkan sepenuhnya penubuhan pasar tani itu.

“Pelbagai jenis keperluan harian terdapat di pasar ini termasuklah ikan, daging, makanan dan buah-buahan yang segar dan boleh didapati dengan harga yang lebih murah. Saya mengharapkan pasar tani ini akan mendapat sambutan baik daripada masyarakat sekitar daerah Setiu,” katanya.

Doa..berdoa sebelum majlis pelancaran.

Tertarik..Zulkifly tertarik dengan orkid.

Hijau..anak pokok turut dijual.

Murah..antara hasil tanaman yang dijual.
Tertarik..Zulkifly bersama isteri diberi di sebuah gerai.