Halaman

18 December 2013

Kenduri sekampung pupuk kerjasama

Oleh: Amirullah Othman

Kenduri sekampung menjadi acara tradisi yang mampu menyatukan silaturahim serta memupuk semangat kerjasama di kalangan penduduk di setiap kampung.
Usaha murni Umno Cawangan Kampung Kubu yang masih dikekalkan sehingga kini itu, mendapat pujian Pengerusi Jawatankuasa Transformasi Kerajaan, Penyampaian & Pengurusan Prestasi Dan Teknologi Maklumat negeri, YB A Latiff Awang yang turut meluangkan masa menyertai program itu, semalam.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pengkalan Berangan mengambil kesempatan mengucapkan ribuan terima kasih dan tahniah kepada penduduk atas kepercayaan mereka yang memilih Barisan Nasional (BN) untuk mengekalkan kerusi di DUN itu.

 “Kemenangan ini adalah kemenangan bersama dan beliau berharap semua anggota masyarakat mengambil segala inisiatif untuk sama-sama menjaga perpaduan yang utuh dalam hidup bermasyarakat.

“Kerajaan Terengganu dan Pusat yang diperintah oleh BN pada hari ini begitu komited dalam menjaga kebajikan rakyat di negeri Terengganu dengan memberikan pelbagai subsidi seperti minyak diesel, baja, benih pokok, alatan nelayan, lembu dan sebagainya.

 “Jika segala kemudahan dan bantuan yang diberikan oleh kerajaan ini, kita masih tidak bersyukur dan mengucapkan terima kasih sudah tentu kita akan tergolong dalam golongan manusia yang tidak tahu bersyukur dan di murkai Allah s.w.t,” katanya.

 YB A Latiff turut menemui penduduk dan mendengar segala permasalahan mereka, serta berjanji akan menyelesaikannya berdasarkan keperluan