Halaman

22 January 2014

'BAKPO HASAD DAN DENGKI' - YB ISKANDAR

Oleh: Ruslan Abdul Rahman

Pembangkang lebih lebih menunjukkan sifat hasad dengki dan tidak senang dengan pencapaian yang telah di perolehi sepanjang pentadbiran Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said membuatkan mereka membuat tuduhan dan kritikan melulu kepada Menteri Besar Terengganu itu, kata Exco Pergerakan Pemuda Umno Malaysia,YB Mohd Iskandar Jaafar.

“Saya menyokong penuh lawatan kerja Menteri Besar Terengganu ke Antartika bersama rombongan negara di bawah Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi bersama Yayasan Penyelidikan Antartika Sultan Mizan,” katanya.

Katanya, Dato’ Seri Haji Ahmad adalah antara yang berpeluang ke sana dan ia adalah pengiktirafan kepada rakyat Terengganu oleh Kerajaan Malaysia.

Sudah pasti lah misi ke Antartika akan memberikan banyak maklumat dan pengalaman berguna yang bakal di perolehi melalui kajian kajian yang dilaksanakan, ujarnya. 

Beliau mengulas kenyataan beberapa pemimpin pembangkang berkaitan lawatan kerja dan eksplorasi ke kutub Selatan, yang diketuai Menteri Besar Terengganu itu.

Menurutnya, isu berkaitan kecaknaan terhadap alam sekitar ini sudah lama menjadi perhatian Menteri Besar itu dan tidak mustahil idea dan ilmu yang di perolehi dari sana akn dpt pula membantu Ketua Kerajaan Negeri Terengganu itu dalam meletakkan halatuju pengurusan alam sekitar negeri secara lebih saintifik.

“ Tohmahan dan cakap-cakap sinis terutama dari pemimpin pembangkang lebih merupakan satu usaha jahat yang menafikan keperluan kepada pengembangan ilmu saintifik pada masa hadapan,” katanya yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) kawasan Jabi.