Halaman

20 January 2014

Iskandar cuit hati penerima Dana Bakti Remaja.

Gurau...Iskandar dengan aksinya tersendiri bersama seorang remaja.
Teks dan gambar: Aminudin Ismail.

BANDAR PERMAISURI: Adun Jabi, Mohd Iskandar Jaafar berjaya mencuit hati kira-kira 690 penerima Dana Bakti Remaja Dun Permaisuri sessi 3 yang hadir menerima wang itu di Dewan Serbaguna Sungai Tarom, di sini, hari ini ketika dia memanggil dua penerima naik ke pentas untuk menemubual. 

Melakukan aksi sebagaimana wartawan penyiaran, Iskandar menanyakan beberapa soalan kepada kepada kedua-dua remaja, lelaki dan perempuan itu dengan beberapa aksi dan soalan lucu sehingga mencuit hati remaja yang hadir.

Dalam pada itu, dalam ucapannya itu juga Iskandar berkata, selama 12 tahun berturut-turut remaja di negeri ini menerima Dana Bakti Remaja.

"Pada tahun ini seramai kira-kira 10,000 remaja di Dun Permaisuri menerima Dana Bakti Remaja.

"Tahun ini sahaja kerajaan negeri membelanjakan kira-kira RM16 Juta untuk dana ini. Duit sebanyak ini kita beri kepada orang muda kerana kita berjanji dulu dan kita teruskan janji itu.

"Inilah yang dikatakan, kita menepati janji, janji ini kita tepati untuk membantu orang-orang muda, memberi peluang kepada orang cukup syarat untuk mendapat dana ini," katanya.

Sehubungan itu, Iskandar mengingatkan semua remaja yang hadir pada hari ini supaya terus memberi sokongan kepada kerajaan yang sedia ada supaya mereka akan dapat terus menikmati pelbagai bantuan dan kemudahan daripada kerajaan.
Soal..Iskandar bertanyakan sesuatu kepada seorang penerima

Mesra..sedang bertanyakan sesuatu kepada penerima dana.

Iskandar bersama dua tetamu jemputan.

Sedang menyanyikan sebuah lagu patriotik.