Halaman

18 January 2014

MB luang masa bersama warga WDI

Oleh: Suriati Ali

Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, sempat meluangkan masa hampir sejam bersama kira-kira 3,000 kakitangan dan keluarga warga Wisma Darul Iman (WDI), hari ini.
Acara tahunan yang menawarkan hadiah cabutan bertuah utama dua buah motosikal Yamaha itu diadakan di Stadium Tertutup, Gong Badak, Kuala Terengganu.

 Hadir sama memeriahkan majlis, isteri Menteri Besar, To’ Puan Hajah Norliza Mahmud dan Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah.

Dato’ Seri Haji Ahmad berharap supaya hari keluarga seumpama itu menjadi medan bagi mengeratkan hubungan di kalangan kakitangan bersama ahli keluarga.

Katanya, hubungan baik seumpama itu wajar diteruskan setiap kali berurusan dengan masyarakat luar dan memberi perkhidmatan terbaik supaya imej sektor awam sentiasa baik dan dihormati semua pihak.

 “Ia juga selaras dengan konsep yang kita terapkan iaitu `Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan’ , di mana rakyat diutamakan dan mereka akan berasa lebih selesa dalam apa jua aspek,” katanya.

Antara acara yang disediakan termasuk cabutan bertuah, penyampaian hadiah kepada anak-anak kakitangan yang cemerlang dalam peperiksaan awam 2013; sumbangan kepada kakitangan bersara dan sukaneka untuk kanak-kanak mahu pun dewasa.

Pada malam sebelumnya diadakan pertandingan karaoke yang disertai lebih 30 kakitangan KWDI yang mewakili kelab masing-masing dan berjaya tampil dengan bakat serta gaya tersendiri.