Halaman

18 January 2014

Suksis UNISZA berkhemah di Agro Resort.

DENGAR...sebahagian daripada 152 peserta Perkhemahan Tahunan Kor Sukarelawan Siswa Siswsi (Suksis) Universiti Sultan Zainal Abidin (UNISZA) mendengar taklimat daripada seorang jurulatih dari PDRM sebelum memulakan aktiviti mereka di Peladang Agro Resort, Setiu, hari ini.

Perkhemahan selama lapan hari itu adalah bertujuan untuk menanam kecintaan terhadap negara melalui pengajaran dan pembelajaran badan berunifom dan ianya dilatih seramai 10 anggota PDRM.

Shahzool..aktiviti tahunan.
Pengarah Pusat Pembangunan Holistik Pelajar universiti itu, Shahzool Hazimin Azizam berkata, antara aktiviti program yang diadakan ialah Tunjuk Arah, Aktiviti Lasak, ceramah motivasi dan beberapa aktiviti lain

"Perkhemahan ini adalah perkhemahan tahunan anggota Suksis manakala aktiviti lain ialah kita ada latihan setiap minggu dan setiap sebulan sekali di Unisza.

"Saya mengharapkan program ini dapat melahirkan bakal warganegara yang lebih mencintai negara dan lebih ketahanan mental dan fizikal kepada peserta," katanya- oleh: Aminudin Ismail.

Segak..antara peserta lelaki.

Bincang..beberapa Kakitangan Unisza dan anggota PDRM berbincang sesuatu.

Anggota Suksis wanita.
Rancang...peserta berbincang sebelum memulakan aktiviti.
Siap..peserta bersiap untuk memulakan aktiviti.