Halaman

17 January 2014

Sekitar ziarah YB Zul, Dato' Sabri ke Zon 4, Langkap.

Mesra...Sabri(baju hitam) bersama Zulkifly di rumah seorang wargatua.

Teks dan gambar Aminudin Ismail. 

LANGKAP: Ahli Parlimen Setiu, Che Zulkifly Jusoh dan Adun Langkap, Dato’ Sabri Mohd Nor mengambil masa sehari suntuk menziarahi seramai kira-kira 25 penduduk yang uzur dan sakit di lapan kampung di Zon E, di dun, hari ini. (17.1.2014)

Zulkifly dan Sabri yang berkonvoi bersama kira-kira 50 peserta lain yang terdiri daripada JKKK, Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO kawasan Langkap dengan menaiki kira-kira 15 buah kenderaan menghulurkan bantuan sejumlah wang dan hamper kepada penduduk terbabit.

Teganukita turut bersama kedua-dua YB itu yang memulakan konvoi kira-kira jam 9 pagi dan berakhir kira-kira jam 6 petang itu dengan mengunjungi lima buah rumah di Kampung Pak Ba selepas berhenti seketika di Kampung Bukit Nenas untuk makan pagi.

Bersama Ahmad Nawi yang lumpuh.
Antara rumah yang dikunjungi di kampung itu ialah rumah Mat Yaakob Mahmud , 75, yang mengalami penyakit kanser pipi sejak lapan bulan lalu dan rumah Ahmad Nawi Mohd, 61 yang lumpuh kerana terjatuh ketika memasang atap pada 2006 lalu.

Selepas itu, rombongan berkunjung pula ke Kampung Tayor Tengah, Kampung Bukit, Kampung Sungai Las, Kampung Bukit Munduk, Kampung Alor Lik dan Kampung Bukit Aman dan Bukit Lawang.

Sabri berkata, lawatan Program Ziarah Cakna Rakyat itu adalah untuk menghulurkan sumbangan kepada pesakit yang uzur dan sakit bagi meringankan bebanan mereka.

“Ini adalah kunjungi pertama melalui program ini pada 2014, selepas ini kita akan mengunjungi kampung lain pula di kawasan Langkap ini untuk bertemu penduduk dan meringankan bebanan mereka yang memerlukan ,” katanya.
Di rumah Tengah Hitam di Tayor Tengah.

Isteri YB Zul (kiri) dan isteri Sabri bersama seorang wargatua.

Rombongan memasuki Kampung Bukit.


Berjalan kaki ke rumah pesakit.

Mohd Yaakob pesakit kanser pipi.

Pengarah Jasa turut hadir.


Sabri bersama pesakit kanser pipi.

YB Zul bersama seorang wartawan.

Ketua Wanita, Wan Nasiah (kanan) memimpin warga emas.


Jamuan turut diadakan.

Istri YB Sabri (tengah) bergambar kenangan.

PA Dato Sabri (baju belang) bersama rakan.

Selera..peserta menjamu selera.