Halaman

04 September 2013

50 buah rumah dibaikpulih

Teks dan gambar: Aminudin Ismail.

Iskandar beramah mesra dengan penduduk kampung di Pekan Jabi, semalam.
KECAKNAAN kerajaan Barisan Nasional terhadap nasib golongan kurang bernasib baik terbela apabila sebanyak 50 buah rumah mendapat bantuan untuk dibaikpulih dan 10 buah rumah Program Rakyat Termiskin (PPRT) dibina di seluruh Dewan Undangan Negeri (dun) Jabi, Setiu sepanjang tahun ini.

Pegawai Khas Ahli Dun itu, Hazali Mat,berkata kebanyakan rumah-rumah itu siap sepenuhnya dan kira-kira 20 peratus lagi dalam pembinaan dan dijangka akan disiapkan tidak lama lagi untuk memberi keselesaan kepada penghuninya.

Hazali berkata, semua projek itu adalah kesinambungan daripada wakil rakyat terdahulu dan diteruskan oleh Ahli dun yang baru iaitu Mohd Iskandar Jaafar yang memegang jawatan itu selepas memenangi pilihanraya umum tidak lama dulu.

“Yang Berhormat akan mempastikan apa yang dilakukan oleh wakil rakyat dahulu akan diteruskan manakala beberapa agenda barunya akan dilaksanakan untuk mempastikan Dun Jabi ini akan menjadi sebuah kawasan yang maju terutamanya dalam bidang pendidikan.

Hazali..pembantu khas Iskandar di Dun Jabi.
Sementara itu, Hazali berkata, kebanyakan cawangan UMNO Dun Jabi sudah selesai mengadakan mesyuarat bagi memilih ahli jawatankuasa masing-masing manakala selebihnya akan mengadakan mesyuarat dalam masa terdekat sebelum pemilihan di peringkat bahagian berlansung.

“Semua mesyuarat berjalan lancar dan tidak berlaku sebarang perpecahan walaupun bertukar wakil rakyat dan ini membuktikan YB Iskandar diterima semua penduduk di Jabi ini. Ini memudahkan YB untuk menjalankan tugasnya bagi membantu seluruh penduduk,” katanya.