Halaman

04 September 2013

Gembira terima duit raya

Teks dan gambar: Aminudin Ismail

Iskandar dan isteri (kanan) sempat berjenaka dengan penerima sumbangan raya.
SERAMAI kira-kira 30 kanak-kanak dan orang dewasa Orang Kurang Upaya (OKU) gembira menerima duit raya daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jabi, Mohd Iskandar Jaafar di majlis sambutan Rumah Terbuka Aidilfitri Pusat Dalam Komuniti (PDK) Kampung Jabi, Besut di PDK itu, semalam.

Iskandar yang datang bersama isterinya, Dr Asmawati Wahab disambut meriah oleh ibubapa OKU serta penduduk kampung kerana kedatangan wakil rakyat itu adalah pertama kali sejak menjawat jawatan Adun selepas memenangi pilihanraya umum lalu.

Antara pelajar OKU yang menikmati juadah hari raya
Penyelia PDK itu, Wan Nor Rafidah, berkata kehadiran Wakil Rakyat baru ke PDK Kampung Jabi mengembirakan pelajar PDK itu kerana selain dapat menerima duit raya mereka juga dapat menikmati jaudah hari raya antarnya ialah nasi minyak, satay, ketupat, tapai dan lain-lain.

“Saya dan ibu bapa berterima kasih kepada YB kerana sudi datang memeriahkan majlis dan menyampaikan sumbangan hari raya kepada pelajar di PDK ini, “ katanya.

Sementara itu, ketika menyampaikan sumbangan hari raya itu, beliau sempat bergurau dan berjenaka dengan beberapa pelajar dan mengharapkan penyelia dan pembantu PDK tidak mudah jemu mendidik pelajar OKU itu yang kebanyakanya mempunyai masalah pembelajaran.