Halaman

21 December 2013

Program PDRM bersama Komuniti Batu Rakit Meriah.

Bazlan menyampaikan hadiah kepada seorang pemenang cabutan bertuah.
Oleh Aminudin Ismail.

BATU RAKIT: Kira-kira 1000 penduduk dan anggota Polis hadir memeriahkan Program Polis Di Raja Malaysia (PDRM) Bersama Komuniti Dun Batu Rakit yang diadakan di Dataran Futsal, Kampung Padang Kemunting, hari ini.

Urusetia program, Zakaria Abdul Rahman berkata, Pelbagai acara diadakan sempena program anjuran Polis Batu Rakit dan pejabat Adun Batu Rakit itu, antaranya ialah Partandingan Futsal, Perlawanan dam aji, Sukaneka, pameran Polis dan JPJ, Pertandingan melukis dan cabutan nombor bertuah.

"Selain itu kita adakan juga pemeriksaan kesihatan percuma, pemeran dari Bomba dan AADK dan lain-lain. Dalam pertandingan Futsal, Kampung Bukit Chempaka menewaskan Polis untuk memenangi kategori lelaki manakala Kampung Bukit Wan menang kategori wanita," katanya. 

Zain..sambutan meriah.
Dalam pada itu, Ketua Balai Polis Batu Rakit, Sarjan Mejar, Mohd Zain Bakar, berkata program ini adalah program ke empat yang dianjur oleh IPD Kuala Terengganu.

"Pada bulan ini, IPD Kuala Terengganu menganjurkan empat program seumpama ini di beberapa tempat iaitu di Balai Polis Gong Badak, Pondok Polis Seberang Takir, Balai Polis Kuala Terengganu di Kampung Gong Baru.

"Gong Tok Nasek dan Balai Polis Batu Rakit yang diadakan di Kampung Padang Kemunting pada hari ini. Sambutan amat meriah pada hari ini," katanya.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Batu Rakit, Bazlan Abdul Rahman berkata, walaupun hujan namun sambutan dari penduduk kampung amat mengalakan.

"Saya mengucapkan terima kasih kepada semua yang terbabit dengan program yang banyak memberi manfaat kepada masyarakat setempat ini, termasuklah Polis dan JKKK di Batu Rakit.

"Kita akan terus mengadakan program seperti ini pada masa akan datang untuk faedah bersama termasuklah mendedahkan soal-soal keselamatan kepada penduduk di kawasan Batu Rakit ini," katanya.

Mula..Bazlan meyepak mula futsal


Tengok..kanak-kanak melihat motor besar.

Fikir..peserta dam aji.

Pamer..antara pameran yang diadakan.

Kenangan..Bazlan bergambar dengan anggota Polis.

Terima..pemenang dam aji terima hadiah dari Bazlan.

Cabut..Seorang Pegawai Polis mencabut nombor bertuah.
Taklimat..anggota Polis sukarela sedang diberi taklimat.