Halaman

18 October 2011

Skuad “Penyu”, T-Team bertarung pasukan lawan malam ini

Oleh: Kamarudin Mat Akib

Malam ini dua pasukan Terengganu, Skuad “Penyu” dan T-Team akan bertarung lawan masing-masing di peringkat separuh akhir pertama, bagi mencuri peluang ke final Piala Malaysia.

Pasukan Terengganu akan bertemu Selangor di Stadium Shah Alam manakala T-Team melayan pasukan Negeri Sembilan di gelanggang sendiri – Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah.

Pastinya permainan pasukan Terengganu dan T-Team akan diiringi doa seluruh rakyat Terengganu yang mahu melihat pasukan adik dan abang itu bermain pada final yang dijadualkan 29 Oktober ini.

Jika kedua-dua pasukan tersebut layak melangkah ke final, sudah tentu akan mencatatkan sejarah tersendiri Piala Malaysia di mana buat pertama kalinya dua pasukan dari negeri yang sama akan bermain pada pertandingan akhir piala berprestij itu.

Pasukan Terengganu yang masih segar dengan rekodnya sebagai juara Piala FA 2011, mempunyai kelebihan untuk menumpaskan lawan, tetapi kehadiran T-Team di peringkat separuh akhir juga tidak boleh dipandang remeh.

Tidak mustahil jika T-Team mampu melakukan kejutan untuk menumpaskan pasukan Negeri Sembilan yang pernah bergelar juara Piala Malaysia.

Ketua pasukan Terengganu, Marzuki Yusoff bertekad untuk membenamkan Selangor di Stadium Nasional malam ini bagi memberi kelebihan kepada pasukannya untuk berdepan dengan lawan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Sabtu ini.

Manakala T-Team pula tentunya akan bermain bermati-matian untuk menang perlawanan malam ini supaya mereka lebih selesa apabila bertandang ke gelanggang lawan di Stadium TAR Paroi, minggu depan dan mencuri peluang untuk ke final.