Halaman

02 April 2012

Skuad Peteh tempang tanpa kelibat dua penggempur utama

Oleh: Aida Abd Rahman

Ketumpulan jentera serangan pasukan Terengganu yang gagal menjinakkan pertahanan Johor FC dalam perlawanan kesebelas Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, malam kelmarin menimbulkan reaksi kecewa peminat nombor satu pasukan itu, Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said.



Malah, beliau berpendapat prestasi penyerang di bangku simpanan gagal membantu pasukan Terengganu untuk memenuhi aspirasi pasukan itu.

“Apa yang saya lihat, kita terlalu bergantung kepada penyerang sedia ada termasuk Manaf Mamat dan pemain import, Forkey Doe. Jadi kita perlu melatih lebih ramai penjaring gol dalam skuad Terengganu kerana kita mahu lebih ramai pemain yang boleh menghasilkan gol,” katanya sebagai mengulas prestasi skuad Terengganu yang gagal memanfaatkan peluang bermain di laman sendiri itu.



Walaupun beberapa kali peluang terhidang dalam aksi 90 minit itu, pemain Terengganu ternyata gagal menterjemahkannya dengan sepakang gol sehingga memaksa skuad Peteh sekadar berpuas hati untuk berkongsi satu mata dengan pasukan lawan.

Masalah kecederaan yang membelenggu penggempur utama, Abdul Manaf Mamat serta penggantungan satu perlawanan yang terpaksa dihadapi Fancis Forkey Doe akibat layangan kad kuning memberi impak kepada skuad kendalian Mat zan Mat Aris yang terpaksa mengharungi perlawanan dalam keadaan `tempang’.

Terengganu yang mengumpul 21 mata keseluruhan, kekal menghuni tangga ke ketiga di belakang pendahulu liga, Kelantan dan Lions XII.

Manakala T-Team berada di kedudukan keempat mengumpul 19 mata selepas tewas 1-2 dalam pertemuan menentang Lion XII di tempat lawan, malam kelmarin.