Halaman

02 April 2012

Tabur janji kosong, rakyat berdepan ‘gerhana’ pilih Pas

Oleh FAUZI MOHD

Rakyat di Terengganu perlu menepis propaganda yang disebarkan oleh pihak pembangkang atau berdepan dengan 'gerhana' jika pakatan politik itu kembali menerajui negeri ini.



Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Said berkata, rakyat negeri ini perlu menolak usaha pihak tidak bertanggungjawab khususnya pemimpin Pas yang cuba memperbodohkan pemikiran rakyat dengan janji yang bersifat ‘khayalan’.

Katanya, terdesak untuk memenangi banyak kerusi pada Pilihan Raya Umum akan datang, parti pembangkang tidak habis-habis menabur janji kosong dan berbohong kepada masyarakat demi meraih sokongan.

“Usaha yang dilihat sebagai murahan itu semakin menjadi-jadi sejak akhir-akhir ini, kerana mereka (pemimpin Pas) begitu terdesak untuk menjadi wakil rakyat hingga sanggup berbohong.

“Malah, ada di antara pemimpim mereka mula naik tocang apabila Presiden (Dato’ Seri Abdul Hadi Awang) parti itu umum tidak berminat untuk menjadi Menteri Besar jika mereka tawan Terengganu,” katanya.



Beliau berucap pada majlis penyerahan e-Book peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) Kijal di Sekolah Kebangsaan (SK) Bukit Anak Dara, Kemaman hari ini.

Tambah Dato’ Seri Ahmad, rakyat negeri ini disaran tidak mensia-siakan undi dalam memilih kerajaan yang lebih berwibawa demi memastikan pembangunan asas di negeri ini dapat diperbaiki.

Katanya, perkara itu hanya dapat dicapai sekiranya kerajaan yang dipilih benar-benar berwibawa dan dipimpin oleh mereka yang berkebolehan serta berpengalaman.

“Sebab itu, kita perlukan sebuah kerajaan yang lebih memfokuskan kepada agenda rakyat dan kerajaan yang pandai serta bijak merancang sesuatu pelan berkesan dalam menjaga perihal pembangunan rakyat,” katanya.

Pada majlis itu, Menteri Besar turut menyampaikan e-Book percuma kepada 677 murid tahun empat dari 10 buah sekolah di DUN berkenaan yang turut dihadiri Pengarah Pelajaran negeri, Zakaria Hussin.

Daripada jumlah itu, 155 pelajar dari SK Bukit Kuang, SK Kijal (141), SK Meraga Beris (45), SK Ibok (64), SK Bukit Anak Dara (22), SK Seri Bandi II (55), SK Payoh (35), SK Seri Bandi (88), SK Padang Kubu (37) dan SK Telok Kalong (41).