Halaman

09 March 2013

Anwar ada agenda tersendiri

Oleh: Gelombang Biru

Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa tindakan Ketua Pembangkang, Dato’ Seri Anwar Ibrahim yang sering menyanyikan lagu `Tanya Sama Pokok’ dianggap mempunyai agenda tersendiri, selain untuk kepentingan parti.

 Katanya, dia khuatir dengan sikap dan gelagat Anwar di mana sering menyatakan perkataan `hilang’, apa yang dimaksudkan itu, kita tidak tahu, sama ada negara kita akan hilang atau BN yang akan terlepas. “Cara-cara dia bercakap banyak sangat putar belit dan tiada lain, semua yang diperkatakan itu adalah untuk kepentingan diri dan politik, “ katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Program Bicara Tokoh Negarawan, di Dewan Majlis Daerah Marang, di Kampung Paya, Marang.



 Hampir 5,000 orang terdiri daripada penduduk kampung, kakitangan kerajaan dan ahli-ahli pertubuhan kebajikann hadir pada majlis anjuran panel Perundingan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Terengganu dengan kerjasama kerajaan negeri.



 Hadir sama, Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said; Setiusaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah, Pegawai Pembangunan Parlimen Marang, Dato’ Haji Abdul Rahman Bakar dan beberapa pemimpin setempat.

Tun Dr Mahatdir turut memberitahu, Anwar juga pernah berjanji dengan rakyat Sabah, termasuk untuk menyemak tuntutan dari Sabah, termasuk berkaitan 20 peratus royalti minyak kepada Sabah.

 “Apa yang dinyata dan dijanjikan itu tidak pelik kerana Anwar sememangnya gemar memutarbelitkan fakta dan juga seorang individu yang boleh dikategorikan sebagai penipu besar,” katanya.