Halaman

04 March 2013

Wanita UMNO Besut selar pemimpin PKR



Oleh: Mohammad Ishak 

Sikap biadab Naib Presiden PKR,Tian Chua yang menuduh pertempuran anggota pasukan keselamatan dengan penceroboh di Lahat Datu,Sabah sebagai konspirasi kerajaan dan UMNO satu kenyataan biadab

Sebagai tanda protes terhadap kenyataan itu,Wanita Umno Besut membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Besut, di Kampung Raja, semalam.

Ketua Wanita Umno Besut, Engku Naimah Engku Taib yang mengetuai ahli jawatankuasa pergerakan itu tiba di IPD Besut jam 10 pagi dan membuat loporan polis.

Bercakap kepada media selepas laporan dibuat,Engku Naimah berkata, pihaknya menyifatkan tindakan pemimpin pembangkagng itu sebagai manusia tidak bertanggungjawab dan lupa sejarah.

Katanya, pemimpin seumpa itu tidak sepatutnya berada di Malaysia kerana beliau tidak menghormati budaya hidup dan menjadi pengacau kepada keamanan negara

"Saya mewakili Wanita Umno Besut membantah keras tindakan Tian Chua yang cuba memperlekehkan pasukan keselamatan dan egara,” katanya.

 Beliau berharap, kerajaan mengambil tindakan setimpal supaya pemimpin pembangkan itu tidak lagi mengulangi perbuatannya yang sering mengeluarkan kenyataan yang membangkitkan kemarahan rakyat negara ini.