Halaman

08 March 2013

Pemuda tubuh Unit Gerak Gempur

Pergerakan Pemuda Umno Negeri Terengganu menubuhkan Unit Gerak Gempur bagi menghadapi sebarang kemungkinan luar jangka, bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang akan diadakan pada bila-bila masa.

Unit berkenaan akan membantu jentera parti berkempen di seluruh negeri, terutama melibatkan ‘kawasan panas’ yang menjadi kubu pihak pembangkang.

Ketua Penerangan pergerakan itu, Encik Mohd Hisyam Zubir, berkata pihaknya meramalkan proses pilihan raya kali ini lebih ‘panas’ dan kritikal, khususnya daripada pihak pembangkang yang sebelum ini memang gemar mencetuskan suasana tegang setiap kali pilihan raya diadakan.

“Pelbagai kemungkinan boleh berlaku sepanjang tempoh kempen pilihan raya, bermula dari masa Parlimen dibubarkan hingga ke hari mengundi.

“Pihak kami berpendapat akan timbul ketegangan dalam proses kempen pilihan raya kali ini, terutama jika pihak pembangkang menimbulkan provokasi dan cuba menganggu ceramah-ceramah yang diadakan oleh Umno dan Barisan Nasional (BN).

 ‘Jadi unit ini akan ditugaskan bagi memantau keselamatan petugas BN dan memastikan pihak lawan yang mempunyai Unit Amal dan sebagainya turut mematuhi peraturan keselamatan yang sedia ada,” katanya.