Halaman

07 March 2013

Hantar atlet Maksak mengerjakan umrah

Oleh: Suriati Ali 

 Kerajaan negeri akan menghantar atlet Majlis Kebajikan dan Sukan Anggota Kerajaan Malaysia (Maksak) mengerjakan umrah jika terus tampil cemerlang pada kejohanan akan datang.

 Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, langkah itu mendorong penjawat awam menzahirkan semangat dan kerjasama dalam memartabatkan sukan supaya ianya diktiraf sebagai elemen penting dalam arus pembangunan di dalam perkhidmatan awam dan negara.

 “Sihat dari segi mental dan fizikal, sejajar dengan usaha kerajaan melahirkan anggota penjawat yang berdisplin, komited kepada kerja serta budaya saing bagi memberi perkhimatan yang cemerlang, “ katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada Majlis Anugeraha dan Jamuan Makan Malam Terengganu 2013, di Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu, malam tadi.

Hadir sama, isteri Menteri Besar, To’ Puan Seri Hajjah Norliza Mahmud; Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Hai Mazlan Ngah; Penasihat Undang-undang Negeri Terengganu, Dato’ Noorbahri Baharuddin dan Pegawai Kewangan Negeri Terengganu, Dato’ Haji Abdl Razak Ismail.

Penjawat awam dari Universiti Teknologi Mara (UiTM) Dungun, Syed Ali Syed Akil, yang pernah menjadi johan Shooting dalam pertandingan Petanque MAKSAK 2012 dianugerahkan sebagai olahragawan.

 Manakala Puan Suhaida Zukifli, 30, pula dari Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri dinobatkan sebagai Olahragawati. Percapaian tertinggi beliau, menjadi johan dalam Pertandingan Boling Padang pada kejohanan sama.

Anugerah yang disampaikan Menteri Besar itu melayakkan mereka membawa pulang wang tunai RM500 beserta sijil dan pingat..

Katanya, Maksak memainkan peranan penting dalam menganjur program bagi membolehkan ahli-ahli gabungan mangasah dan memperkembangkan bakat mereka serta bergiat cerdas dalam pelbagai bidang sukan

.