Halaman

20 September 2013

Ahli Parlimen Setiu rasmi sukan SKKF

Teks dan gambar: Aminudin Ismail.

Zulkifly (dua dari kanan) mulakan acara tarik tali.
SETIU: Setiap murid yang aktif bersukan diminta tidak mengabaikan pelajaran dengan mengimbangi antara sukan dan pelajaran, kata Ahli Perlimen Setiu, Che Mohd Zulkifly Jusoh ketika berucap merasmikan acara penutup Kejohanan Sukan Tahunan Sekolah Kebangsaan Kampung Fikri (SKKF), di sini, semalam.

Selain itu, Zulkifly berkata, pembabitan ibubapa dalam dan golongan muda dalam beberapa acara sukan sekolah itu ianya boleh merapatkan hubungan antara penduduk dan pihak sekolah dan boleh mewujudkan kemesraan dan kerjasama.

“Walaupun setiap pelajar harus mengikuti kegiatan sukan yang diadakan di sekolah namun setiap pelajar tidak semestinya mengabaikan pelajaran tetapi sebaliknya pelajar perlu mengimbangi kedua-duanya supaya anak-anak menjadi pelajar yang cemerlang dan terbaik demi masa depan.

“Saya juga difahamkan sukan tahunan ini bukan sahaja disertai murid-murid tetapi ada melibatkan ibubapa dan golongan muda. Sebagai Wakil Rakyat saya bangga dan bersyukur kerana pembabitan mereka itu bukan sahaja boleh mewujudkan hubungan baik penduduk dan pihak sekolah tetapi ia juga boleh mengeratkan hubungan dan kerjasama kedua-dua pihak terbabit,” katanya.

Kami Juara..pasukan Kenari bergambar gembira.
 Dalam ucapanya itu juga, sebagai Wakil Rakyat yang baru, Zulkifly berjanji akan berusaha menyelesaikan beberapa masalah penduduk Kampung Fikri dan meminta penduduk memberi sepenuh kerjasama kapadanya dalam menjalankan tugas sebagai wakil rakyat.

Ibrahim (dua dari kanan) dan tetamu jemputan yang hadir.
Sementara itu, Guru Besar SKKF, Ibrahim Awang berkata, dia mengucapkan terima kasih kepada Zulkifly kerana hadir merasmikan sukan tahunan ke 16 sekolahnya dan memberi sumbangan kewangan kepada pihak sekolah.

“Dalam kejohanan kali ini, pasukan Kenari iaitu rumah kuning menjadi johan manakala tempat kedua dan ketiga ialah pasukan Merak dan Bangau. Perbarisan Terbaik juga dimenangi Kenari manakala Khemah terbaik ialah rumah Merak.

"Pada majlis penutup itu, terdapat juga acara selingan untuk penonton  iaitu pertunjukan paramoto dan kapal terbang kawalan jauh,” katanya.