Halaman

03 November 2013

Pembangkang ganggu jentera Umno Terengganu di Sungai Limau

Pihak pembangkang menganggu petugas Umno Terengganu yang membantu Barisan Nasional (BN) berkempen bagi memastikan kemenangan calon BN di Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Limau, Kedah.

Bagaimanapun, sehingga ini tidak ada sebarang kejadian buruk dilaporkan kerana pengurusan Umno Negeri menasihatkan petugas supaya berjalan secara berkumpulan dan mengelakkan diri daripada berseorangan ketika berkempen.

Umno Terengganu ditugaskan untuk berkempen di dua Pusat daerah Mengundi (PDM) di DUN Sungai Limau iaitu Bukit Cheras dan Gelam 3.

Ketua Umno Bahagian Setiu, Dato’ Mohd Jidin Shafee yang diberi tanggungjawab mengetuai kempen BN Terengganu di Sungai Limau, mengakui berlaku kekerasan dalam kempen tersebut yang berpunca daripada pihak pembangkang, tetapi pihaknya telah siap sedia menghadapi sebarang kemungkinan.

Beliau berakta, petugas Umno telah dinasihatkan supaya berkempen secara berhemah dan mengelak daripada melakukan tindakan yang boleh menimbulkan kemarahan penyokong pembangkang.

Katanya, Umno dan BN Terengganu telah melakukan yang terbaik bagi memastikan calon BN menang pada PRK tersebut.

“Kini terpulang kepada pengundi di kawasan berkenaan untuk membuat keputusan yang diharapkan dapat memberi kebaikan kepada mereka.

“Umno dan BN telah memberi peluang kepada mereka untuk memilih calon terbaik daripada kalangan anak tempatan Sungai Limau,” ujar beliau.