Halaman

12 February 2014

2,600 remaja Dun Langkap terima duit kelmarin dan hari ini

Sabri menyampaikan dana kepada remaja.
Oleh: Aminudin Ismail.

SELEPAS tiga Dun di Parlimen Setiu selesai membahagikan wang dana remaja, kelmarin dan hari ini giliran Dun Langkap pula menerimanya bagi mengakhiri pembahagian wang sumbangan kerajaan negeri itu kepada golongan remaja yang belum berumahtangga dan layak mengundi bagi tahun 2013.

Seramai kira-kira 2,600 pemuda menerima wang daripada kerajaan negeri Terengganu sebanyak RM200 seorang yang diadakan selama dua hari di dua tempat berasingan membabitkan sebanyak 31 buah kampung.

Dua tempat itu ialah di Dewan Orang Ramai Kampung Rahmat (kelmarin) dan hari ini diadakan di Dewan Sungai Tong.

Rata-rata penerima yang ditemui Teganukita berterima kasih kepada kerajaan negeri Terengganu atas pemberian dana itu kerana ia boleh digunakan untuk membeli beberapa keperluan harian.

Sementara itu, Adun Langkap, Dato'Sabri Mohd Nor yang turut sama hadir, mengharapkan remaja di Dun Langkap itu terus memberi sokongan kepada kerajaan BN kerana ia banyak memberi manafaat kepada golongan itu.

“Kita ada banyak agenda untuk golongan belia ini termasuklah yang sudah dilaksanakan. Kita mahu belia-belia yang tidak mempunyai pekerjaan tetap supaya menjadi usahawan dengan membabitkan diri dalam pelbagai bidang samada pertanian, penternakan, industri kecil dan sebagainya,” katanya.

Turut hadir kelmarin ialah Adun Jabi, Iskandar Jaafar yang mahu golongan remaja dan belia di negeri Terengganu ini tidak mudah terpengaruh dan percaya dengan sesetengah berita dan tohmahan palsu yang dilemparkan pihak tertentu kepada kerajaan melalui internet.
Iskandar turut hadir menyampaikan dana di Kg.Rahmat, kelmarin.

Sabri bertanyakan sesuatu kepada seorang pemuda.
Penerima dana di Sungai Tong hari ini.

Penerima cop jari sebelum terima wang.

Antara tetamu yang hadir

Usahawan ternakan lembu memberi motivasi.

Ahli Parlimen Setiu ketika berucap merasmikan majlis di Sg.Tong, hari ini.

Seorang pemuda cop jari sebelum terima wang.

Antara menerima dana yang hadir

Angota Polis yang bertugas berbincang sesuatu.
Antara petugas bagi melancarkan pemberian dana.